No eipä täällä kai kukaan oo käyny lukemassakaan, mut kirjottelenpa omaksi huvikseni. Tässä on ollut aika paljon prosessoimista tässä sairastamisessa. Ei oo ollut helppoa ja oli vaikea tehdä päätös lääkityksen muuttamisesta Lioon kun en tiennyt siitä melkein mitään ja mitä enemmän tietoa sain niin sitä ristiriitaisemmaksi olo muuttui. Se on tällä hetkellä ainut ratkaisu tuohon rt3-ongelmaan jota Thyroxin on koko aika tasaisesti pahentanut, mutta sen käyttökokemukset ovat olleet tosi sekalaisia ja monella aika negatiivisia. Todella hankalaa valtaosalla ja sitten clearing ei välttämättä edes ole onnistunut ja siihen tuntuu liittyvän paljon epämääräisyyttä.  

Eilen kuitenkin kokeilin tuota Liothyroninia ihan marginaaliannoksella 2,5ugx3. Ei tuntunut missään niin tänä aamuna alotin sillä vakkariannoksella 5ug ja oon nyt vasta tuon aamuannoksen ehtinyt ottamaan. Sen lisäksi otin 0,1 mg Thyroxinista puolikkaan, jonka lasken huomenna neljäsosaan ja sitten otin Hydrocortisonia 5 mg ja iltapäivällä kai otan toisen 5 mg.

Mua ärsyttää kun en tiedä onko mulla ongelmaa lisiksissä ja jos on niin vajaa/liikatuotannossa. Koska mun aamukortisolit oli hyvän rajalla, mutta mä oon eläny jotenki niin omissa rytmeissä ihan lapsesta asti et en usko et mun kroppakaan toimii enää normiaikatauluissa ja veikkaan et ne kortisolit saattais laskea iltapäivällä tosi mataliksi tai sitten, että mulla erittyisi koko aika liikaa sitä. Kaikki oireet näissä vaivoissa on niin jotenki tulkinnanvaraisia. Ylipaino, masentuminen, naisilla hormooniongelmat? Noihan liittyy melkein mihin vaan ja ihan yhtä hyvin sopis myös ne uupumusoireetkin. Hmm. Ketuttaa kun ei oo rahaa siihen MDD:n sylkitestiin joka makso kai 160e. Ihan sika ärsyttävää :-( Haluisin selvittää sen ongelman ennenku meen lääkärille ja miettiä jonku oikeen avun siihen. Jotenki en luota tohon hydrocortisoniin. En tiedä miks. En halua syödä sitä liikaa, koska en haluu et mun oma kortisolintuotanto loppuu ja en usko, että siin ei olis muka mitää sivuvaikutuksia. En haluu jäädä siihen koukkuun ja jotenki en tiedä. Ehkä jos mulla olis selkeempi se diagnoosi ja jos se hyöty olis selkeempi siit lääkkeestä. Alussa tuntu et ehkä se vähän piristi, mut en tiedä. Nyt on taas ollu ehkä rytmit ja kaikki sekasin ja vituttanu ja masentanu koko tilanne niin ei oo oikee huomannu et jaksais kauheesti enempää sen kanssa. Välillä tuntuu et ihanku se pahentais sitä pökkelöistä tunnetta mikä just sai mut miettimään sitä kortisolin liikatuotantoa tai liikasaantia tällä hetkellä ton lääkkeen takia. Mut en sitä uskaltais jättää kokonaan poiskaan kun Lion alottaminen kuulemma rasittaa lisiksiä sen verran, että olis hyötyä tukea niiden jaksamista. Ehkä mä vielä kuukauden sitä syön. Sen lisäksi oon aloittanut b5 500 mg tukemaan lisämunuaisten hyvinvointia ja syön life extensionin two per day kapseleitä. Sit syön vielä aina kun ehdin niin magnesiumia 370 mg, kalaöljyä, D:tä(en kesällä) ja rautaa. Kuuriluontoisesti pms-oireisiin b6:Sta 2 vkoa kuukaudesta. Helpottaa ehkä ihan pahimpia, mutta kai neki vaivat häipyy oikeesti vasta kun tää kilpparihomma on done with! Sitä odotellessa... ... ... 

Noh tällasta jaarittelua taas, mutta tästä hommasta on niin vähän tietoa, että musta on parempi kirjottaa edes jotain. Ite ainaki mielelläni olisin seuraillu jonku lääkepäiväkirjaa nyt tän lääkkeen alotuksen yhteydessä vaikka se nyt onki niin yksilöllistä.

En olis kyllä jaksanu tätä paskaa ja epätietoisuuden taakkaa ilman tätä sivua josta sain tosi paljon informaatio kilpirauhasen sairauksista ja sen sivun keskustelupalstaa, jossa ihmiset ihan oikeesti on aktiivisia ja antaa tukea ja tietoa "www.kilpirauhanen.com". Se on väärin, että näissä jutuissa ollaan keskustelupalstojen ja vertaistuen armoilla lähes täysin, mutta ilman niitä ei kyllä näistä selvittäisi. Pitää vaan saada vielä ne lääkäritkin kunnolla mukaan hoitoon.